Kern en Oerverhaal

Wat is de kern van jullie organisatie? Waar draait het bij jullie om? Samen op zoek gaan naar het ‘oerverhaal’ is belangrijk… en leuk… Als jullie dat oerverhaal namelijk eenmaal hebben, en het klopt, dan wordt de rest ineens stukken gemakkelijker.

 

De puzzelstukjes vallen op hun plek. We verbinden verleden met heden en toekomst van jullie organisatie en brengen zaken in beweging!

Hoe gaat jullie toekomst er uit zien? Het is nu tijd om op verhaal te komen. Bepaal zelf je richting. Maak een plan. Komt tot de kern van de zaak.

Met de ogen van een buitenstaander kijken

Begrijpen wat het is wat je klanten graag van je willen weten en dat op een aantrekkelijke manier aanbieden is voor organisaties van levensbelang maar ontzettend moeilijk. Dat komt omdat het voor de mensen die werkzaam zijn in een bedrijf bijna onmogelijk is om naar de eigen organisatie te kijken door de ogen van een buitenstaander. Vaak brengen organisaties de verkeerde dingen voor het voetlicht, terwijl informatie die van grote waarde is niet wordt gecommuniceerd: ”dat is toch logisch”, “dat heeft toch iedereen”, “is dat nou bijzonder?”

WHY?

De waardevolste informatie van een bedrijf zit in de kern. Waarom doet het bedrijf wat ze doet? De zoektocht naar de “waarom” kan tot waardevolle inzichten leiden. De organisatie kan inzicht geven in haar waarden een authentiek beeld van de organisatie schetsen. In- en extern.